Cum ar fi să călătorești într-un balon, în spațiu? Acum poți să faci asta

de: Ozana Mazilu
03 12. 2020

O companie care intenționează să trimită pasageri în spațiu într-un balon mare a declarat recent că este pe cale să aibă o misiune demonstrativă anul viitor și a strâns fondurile necesare pentru a realiza acest lucru.

Space Perspective, care are sediul la Kennedy Space Center din Florida, a anunțat că a strâns șapte milioane de dolari dintr-o finanțare inițială, într-o rundă de finanțare condusă de Prime Movers Lab.

Această finanțare va ajuta compania să efectueze un zbor de testare fără echipaj în 2021 și să continue lucrările de dezvoltare suplimentare ale vehiculului său sub presiune Spaceship Neptune.

În interiorul acestei ambarcațiuni Neptun, un pilot și opt pasageri vor petrece aproximativ două ore urcând până la 30 de kilometri, la peste 99% din atmosferă. Astfel, sub un balon cu diametrul unui teren de fotbal din SUA, pasagerii ar petrece aproximativ două ore experimentând „o vedere de ansamblu a Pământului”.

Neptun se va întoarce apoi pe Pământ în aproximativ două ore. Conceput să aibă o lățime de aproape cinci metri, Neptun este reutilizabil și este proiectat să zboare cam o dată pe săptămână.

Nu a fost dezvăluit încă niciun preț al biletului, dar probabil va fi de ordinul a 125.000 de dolari

Compania intenționează să înceapă să vândă bilete pentru această experiență în 2021 și să înceapă zboruri comerciale în 2024. Într-un interviu, cofondatorul Space Perspective, Jane Poynter, a declarat că compania nu a stabilit un preț final, dar biletele ar costa probabil la comandă în jur de 125.000 e dolari per pasager.

Acest preț este mai puțin de jumătate din ceea ce Virgin Galactic cere pentru zborul său suborbital scurt de 80 de kilometri și probabil semnificativ mai puțin decât ceea ce Blue Origin intenționează să solicite pentru plimbările în vehiculul său New Shepard, care va duce clienții la peste 100 de kilometri timp de câteva minute.

În schimb, Space Perspective nu va duce clienții în „spațiu” în acest balon și nici nu le va oferi o perioadă de imponderabilitate. Cu toate acestea, profilul de zbor al companiei va oferi o călătorie prelungită de șase ore. Poynter a spus că această perioadă extinsă de timp îi diferențiază compania de alte proiecte de turism spațial. „Oferă timp și spațiu mental pentru a absorbi experiența de a fi acolo sus”, a spus ea.

Poynter a mai spus că studiile independente au sugerat o piață în dezvoltare pentru acest tip de turism exotic – la fel ca cucerirea Muntelui Everest sau un safari african – este evaluată la aproximativ 100 de miliarde de dolari pe an.

Printre investitorii companiei se numără Tony Robbins, cunoscutul speaker motivațional. „Viața mea este dedicată oferirii oamenilor de experiențe extraordinare care extind conștiința umană”, a spus el. „ Perspectiva spațială va oferi oamenilor din întreaga lume o experiență care le va schimba viața și ne va ajuta să ne dăm seama cu toții că facem parte dintr-o familie umană care împarte această planetă remarcabilă”.

Compania intenționează să-ți vândă în acest balon o experiență „care îți va schimba viața”

Probabil că cea mai mare întrebare este dacă compania poate depăși obstacolele tehnice. Dacă această idee pare familiară, Poynter și Taber MacCallum – celălalt cofondator al companiei – au fost, de asemenea, implicați în dezvoltarea World View în urmă cu aproape cinci ani. Compania a căutat să ducă șase pasageri la 30 de kilometri într-o cabină sub presiune.

Din punct de vedere tehnic, a spus Poynter, ideea de a ridica oamenii cu un balon la marginea spațiului nu este prea dificilă, deoarece tehnologia balonului este veche de zeci de ani. Cu testul de zbor planificat pentru prima jumătate a anului 2021, Space Perspective va ridica astfel un vehicul nepresurizat.

După acest test, Space Perspective va continua cu proiectarea finală și construcția primului vehicul Neptun, a spus ea. Poynter a refuzat să spună e cât de multă finanțare va avea nevoie compania pentru a ajunge la primul zbor, dar a spus că va fi substanțial mai mică decât Virgin Galactic și Blue Origin au cheltuit pentru lansarea vehiculelor și navelor spațiale.